KERBELA-TRAGEDIJA I BOLNA RANA - Wahdetu-l-kesret(Jedinstvo mnoštva )
Posts
12.11.2013.

KERBELA-TRAGEDIJA I BOLNA RANA

  Navodi se u djelu Biharu` `Anwaar osd autora djela Mazare Kabir koji navodi prenoseći svojim lancem prenosilaca od E`amaša(A`amash,Sulayman bin Mehran al-Asadi),da je rekao,“Nastanio sam se u Kufi i imao sam susjeda sa kojim sam se često družio.Bila je noć uoči petka i upitah ga,`Šta mi možeš reći o zijaretu mezara Imama Husejna(s.a.)?`On reče`To je novotarija,a svaka novotarija je zabluda,a svaka zabluda vodi u džehennem.˙Čuvši to ustadoh iz njegove blizine,bijesan,i pomislih`Izjutra ću mu ponovo doći i ispričati nekoliko predaja kojima se dokazuje istaknutost i iznimnost Zapovijednika vjernika Imama `Alija(s.a.)pa možda mu,Allah,Uzvišeni,otvori oči`

Odoh do njega izjutra,pokucah mu na vrata.Neko odgovori,govoreći`Otišao je u zijaret u sred noći` Istoga trena krenuh za njim i stigoh ga kod turbeta Imama Husejna(s.a.),vidjeh ga da čini sedždu,i da ga duge sedžde i sjedenje na koljenima ne zamara.Upitah ga`Jučer si mi rekao da je ovaj zijaret novotarija,a svaka novotarija da je zabluda,a svaka zabluda da vodi pravo u džehennem,a danas si i sam došao u zijaret?` On odgovori,`O Sulejmane!Ne kori me.Nisam vjerovao u Imamet Ehlu-l Bejta(s.a.),do sinoć,kada sam u snu vidio nešto što me prestravilo.` Upitah,`O šejh,šta si usnio?` Odgovori,`Vidio sam čovjeka u snu,koji nije bio ni prenizak ni previsok,nego je bio naočit,a ja nisam u stanju opisati osobitosti njegovog izgleda.Bio je u društvu ljudi koji su stajali oko njega,a on je stajao u sredini.Pred njim je stajao čovjek koji je jahao na konju bujnoga repa i koji je nosio krunu sa četiri stupa.Sva četiri stupa bila su ukrašena dragim kamenjem od čijeg sjaja je put bio obasjan na tri dana hoda.Upitah,ko je to,i reče mi se da je to Namjesnik i Nasljednik Allahovog Poslanika (s.a.v.a.),`Ali ibn Abu Talib(s.a.).Pogledah bolje i vidjeh svijetleću kamilu sa nosiljkom od svjetlosti,kako leti između nebesa i zemlje.Upita ko je to i reče mi se da su to Sejjida Hatidža(Sayyedah Khadijah s.a.),kćerka Huvejlidova,i Sejjida Fatima(Sayyedah Fatima,s.a.)kćerka Muhammedova(s.a.v.a.).Upita,ko je mladić,i reče mi se da je to Hasan ibn `Ali(s.a.).Upitah,gdje idu,i reče mi se da svi idu u zijaret šehidu Husejnu ibn `Aliju(s.a.)šehidu sa Kerbele.Krenuh prema nosiljci,i vidjeh da neki listovi padaju sa nebesa,na kojima je pisalo`Zaštita Allahova,neka je spomen na Njega uzvišen,je za hodočasnike mezara Husejnovog(s.a.)u noći uoči petka.` Potom pozivar objavi,govoreći,Pazi!Mi i naši sljedbenici na uzdignutom i uzvišenom položaju smo u džennetu.`Tako mi Allaha,O Sulejmane!Neću otići sa ovoga mjesta dok moja duša ne napusti moje tijelo.` “

 

Odlomak iz knjige´KERBELA ZEMLJA TUGE I BOLA´(naslov originala´Nafasul Mahmum fi Maqtal al-Husejn al-Mazlum´);Šejh Abbas ibn Muhammed Reza(Shaikh Hajj  `Abbas bin  Mohammed Rezaal-Qummi,r.a.)Izdavač:UG Hastahana-tekija Mesudija,Kaćuni

 

 Nekoliko kasida od nekih sufijskih velikana o Kerbeli i pogibiji Hazreti Husejna i Ehli Bejta s.a.

 

Sarajevski pjesnik i mevlevijski šejh iz XIX stoljeća, Fadil-paća Šerifović, u svojim stihovima traži šefaat od Resulullaha i obraća mu se nježno, riječima “djede mučenika Kerbele”:
 
Ti si pečat posljednjeg poslanstva, miljenik Božiji,

Tvoje časno ime je Ahmed, Muhammed, Mustafa.

Ti si pomagač sljedbenicima, vladaru čistih,

Iskreni si zagovornik prijestupnika i grešnih.

Spasi mene Pakla, djede mučenika Kerbele,

Zauzmi se za grešnika, oče najbolje žene.

Uzrok zavisti svega sto sunce i mjesec obasjava,

Ti si prvak oba svijeta, čisti ruh ljudi i džinova.

Najodabraniji Božiji stvor, poslanika predvodnik,

Onaj koji je stigao na miradž, posljednji poslanik.

Spasi mene Pakla, djede mučenika Kerbele,

Zauzmi se za grešnika, oče najbolje žene.

Ovi stihovi se čitaju u Hadži-Sinanovoj tekiji, stjecistu kadirijskog tarikata u Sarajevu za vrijeme mevluda i drugih svečanosti što je započeo šejh Fejzulah ef. Hadžibajrić, poznat kao Fevzi-baba, rahmetullahi alejh.

 

ALI ABA (šejh Selim Sami ef. r.a.)

ALI ABA je husni mehabet

iki džihande baisi rahmet;

 

Za ALI ABOM imat mehabet

na obadva je svijeta rahmet;

 

Neka je lanet sto puta jezid

krv Huseinovu što dade prolit;

 

Na Kerbelatu poginu za Din

 i posta Šehid unuk Husein;

 

Sermija aška bol je i tuga,

matem ihvanu žalost velika;

 

Ej Šahin Šahi mulki seadet

sen bu kulere ejle inajet,

 

Care šehida pogledaj na nas ,

rob Selim Sami čini ti nijaz.

 

Selim Sami Jašar iz Vučitrna,Kadirijski šejh(preselio 1951.)učitelj i muršid šejha Fejzullah ef.Hadžibajrića (r.š.),šejha Hdži Sinanove tekije u Sarajevu,kome ije dao idžazetnamu 1936.Iza sebe ostavio veliki broj knjiga i pisanih djela i poezije.

 

 

OČNA ZJENICA HABIBI

Očna zjenico Habibi

Kibrijatov ja Husejn

Očni vid si Šahi Merdan

Murtezatov ja Husejn.

 

I komad si džigerice

Sretne Zehre i Fatime

Odabranik Ali Abe

Ehli Bejtov ja Husejn.

 

Vedduha vellejl se reče

Tvojim roditeljima

Ti si komad Bića Cara

Pejgambera ja Husejn.

 

Ko te samo ružom dirne

Oprostu se zar nada

Ti si gondže Mustafina

Ružičnjaka ja Husejn.

 

Sto hiljada puta nek je

na Jezida prokletstvo

Ne vidjevši kakvo si ti

Sjajno svjetlo ja Husejn.

 

Ma Mahšeru Kevser pijuć

Iz ruku Hajdarovih

Ti postade žedan šehid

Na Kerbeli ja Husejn.

 

Ti ARIFU, šefat čini

Ljubavi ti dedine

Jer se Tvoja na Mahšeru

Molba prima ja Husejn.

Šejh Arif Sidki, zvani Zelenko,pjesnik iz 19.st, koji je bio muderis u čuvenoj fojničkoj medresi, prema nalogu svog šejha hadži Mejli babe preuzima starateljstvo nad mladim Hasan efendijom za koga je bilo predviđeno da bude šejh u tekiji u Vukeljićima. 1868. godine šejh Arif Sidki preuzima mjesto šejha u nakšibendijskoj tekiji na Skenderiji u Sarajevu, a šejh Hasan efendija odlazi u Vukeljiće gdje je bio u doživotnom hizmetu i šejh u tekiji.

 

 

YUNUS EMRE

OČI U GLAVI SVIH DERVIŠA
Oči u glavi svih derviša
Džigerica Pejgambera
Očna suza svih evlija
Hazreti Hasan šah Husejn-dr.

Njihov otac Hazret' Ali
A Muhammed njihov djed
I na Aršu dva su hlada
Hazreti Hasan šah Husejn-dr.

Sa djedom su oni stigli
I kod Kevser rijeke stali
Žedni ummet napojili
Hazreti Hasan šah Husejn-dr.

Kerbelatske sve gazije
Šehid pale su gazije
Janjci su majke Fatime
Hazreti Hasan šah Husejn-dr.

U nutrini Kerbelata
Sja im nur iz crnih kosa
U al krvi dva su Zata
Hazreti Hasan šah Husejn-dr.

JUNUS kaže dunja fani
Gdje su oni, što su bili
Oba svjetska su sultani
Hazreti Hasan šah Husejn-dr.
ŠEHITLERUN SERČESMESI
Şehitlerin ser çeşmesi
Enbiyanın bağrı başı
Evliyanın gözü yaşı,
Hasan ile Hüseyin’dir.

Hazreti Ali babaları
Muhammed’dir dedeleri
Arşın çifte küpeleri
Hasan ile Hüseyin’dir.

Dedesiyle bile varan
Kevser ırmağında duran
Susuz ümmete su veren
Hasan ile Hüseyin’dir.

Kerbelanın yazıları
Şehit düşmüş gazileri
Fatma Ana kuzuları
Hasan ile Hüseyin’dir.

Kerbelanın ta içinde
Nur parlar siyah saçından
Yatar alkanlar içinde
Hasan ile Hüseyin’dir.

Yunus der ki dünya fani
Bizden evvel gelen hani
İki cihanın sultanı
Hasan ile Hüseyin’dir.

 


Junus Emre (1238-1320) rođen je u selu Sarikoj, u Anadoliji. Jedan je od najčuvenijih turskih pjesnika svih vremena. Junus Emre je pjesnik klasične turske književnosti koji se svojom pjesničkom veličinom i bogatim književnim opusom uzdigao do nivoa nacionalnog mita. Smatraju ga tvorcem moderne turske književnosti, pa tako njegove ideje postaju vodilja savremenim turskim pjesnicima i zapadno orijentisanim turskim intelektualcima. Emre je čuvar anadolskog dijalekta turskog jezika, koji se smatra najčistijim i najlepšim. Njemu se pripisuje zasluga očuvanja svega onog što je autentično tursko i što je lišeno persijskog i arapskog uticaja.Bio je savremenik hazreti Mevlane Dželaluddina Rumija,na čije lično insistiranje predočava i daje na uvid svoj bogati književni opus od preko hiljade pjesama u razlčitim formama,od ilahija i kasida,pa do gazela,pisanih u najljepšoj Pjesničkoj formi...





MOJI FAVORITI


اوقات شرعی


Da nije istine,kako bi se znalo šta je laž,
laž od istine dobije istinsku svjetlost.

U mislima i nadi da je nešto istina,neistina se provuče,
na ovaj način otrov se kapa u med i tako pojede.

Da nije slatka pšenica u jelu,
kako bi kukolj gorki prepoznao?

Ne reci da je sve krivotvoreno,
u svemu ima praška istine.

Stoga ne govori da je sve zalutalo i krivo,ne postoji
nijedna ideologija a da nema zrna istine.

MESNEVIJA II/2930-35




ODBROJANO:24402